Tuesday, September 22, 2009

Kallt


Pricken gillar inte kyla. Inte kalla golv, inte blött/kallt gräs och framför allt inte regn. Imorse gnydde och gnällde hon sig till en plats innanför Martins jacka på morgonpromenaden. Hon tittar på en med ögon som säger "Varför utsätter ni mig för det här?"

Kom iväg lite sent till jobbet imorse. Kunde inte slita mig från soffan, Pricken och kaffekoppen. Jag njöt av att känna hennes lilla varma kropp där hon bökat sig tillrätta på min bröstkorg. Nosen, i vanlig ordning, inborrad under min haka.

2 comments:

  1. Kanske kosta på henne nått i den här stilen?

    [Hundtröja
    i polyesterfleece.]
    http://www.ellos.se/DetailPages/DetailPage.aspx?categoryid=17216&productId=229658&SellingFlag=SearchText&SearchBackLink=

    ReplyDelete
  2. Nej nej nej! En hund är en hund. Det där med kläder tycker jag inte passar in i sammanhanget. Eller är jag elak mot den lilla valpen nu? Bättre att kissa snabbt och gå in och mysa i värmen istället.

    ReplyDelete